eMAG Techstage

Cristian Ghiță, Product Owner, Digital Customer Engagement, Web&Mobile: „eMAG nu e doar despre tehnologie sau carieră, e și despre oameni”

Cristian s-a alăturat echipei în 2014 în departamentul de Customer Care. A avut parte de 10 ani de schimbări, experiențe și o creștere constantă, fiind unul dintre principalele motive pentru care a rămas alături de noi. Spune că e locul în care are cele mai multe amintiri plăcute și în care a cunoscut cei mai interesanți oameni, de la care învață zilnic lucruri noi. 

 

Care a fost parcursul tău profesional și cum ai ajuns în eMAG? 

Parcursul meu profesional a început în eMAG în 2014. Atunci m-am angajat în Call Center, gândindu-mă că e un job bun de vară, cât să câștig și puțină experiență. În 10 ani de eMAG am reușit să lucrez în mai multe departamente, ajungând să găsesc răspunsul la întrebarea: „Ce vreau să fac în viitor? Ce carieră aș vrea să am?”.

 

De ce ai ales eMAG? 

Am ales eMAG pentru că atunci, dar și acum, mi s-a părut că este o organizație unde chiar aș putea să învăț, să mă dezvolt. Articolele pe care le citisem la vremea respectivă despre ce face eMAG și feedbackul din partea unor cunoscuți care lucrau deja aici m-au convins să aplic.

 

Cum te-a schimbat experiența din eMAG? Ce ai învățat? Ce ai schimbat? 

Experiența din eMAG m-a schimbat foarte mult. Am crescut aici atât personal, cât și profesional. Am învățat skilluri noi, ce înseamnă să lucrezi cu echipe mari de oameni, am învățat să coordonez proiecte tehnice, dar și ce înseamnă cu adevărat data-driven. Dar eMAG nu e doar despre tehnologie sau carieră, e și despre oameni. E locul în care am cele mai multe amintiri plăcute, în care am cunoscut cei mai interesanți oameni, de la care învăț zilnic lucruri noi.

 

Ce te-a făcut să rămâi atâta timp? 

Lucrurile care m-au făcut să rămân atâta timp sunt oamenii și posibilitățile de dezvoltare profesională. eMAG fiind mai mult decât un magazin online, am avut posibilitatea să încerc lucruri noi, tehnologii noi, dar și proiecte din ce în ce mai complexe și mai challenging. Totodată, ai oportunitatea de a cunoaște oameni care reușesc să te intrige într-un mod plăcut, de la care ai ce învăța și cu care îți face plăcere să discuți diverse teme, work related or not.

 

De ce ești cel mai mândru când vine vorba de rolul tău? 

Cel mai mândru sunt atunci când văd că un feature nou care ajunge în producție ajută sute de mii de clienți zilnic să-și găsească produsele dorite mai repede. Fiind owner pe acel produs, mă bucur foarte tare când văd că noul feature depășește indicatorii interni și aduce satisfacție clientului final. 

 

Ce nu știu oamenii despre ce înseamnă să dezvolți tehnologie pentru unul dintre cei mai relevanți jucători de e-commerce din regiune? Care sunt provocările?

Cred că oamenii nu știu că este cel mai cool job pe care poți să îl ai. 😊 Provocări sunt multe, dar mie îmi place să le văd ca pe oportunități. Ai oportunitatea de a încerca tehnologii noi, de a testa zeci de idei, de a fi tot timpul la curent cu noile tendințe tehnologice, de a te dezvolta continuu.

 

Ce apreciezi cel mai mult la mediul de lucru din eMAG? 

Faptul că exista feedback din partea colegilor și că este ok sa greșești. Aceste două lucruri m-au ajutat enorm să cresc din punct de vedere profesional. Feedbackul este foarte important, ne ajută să înțelegem ce facem bine și ce am putea îmbunătăți. Cât despre faptul că e ok să greșești în eMAG, asta este la fel de important. Așa prinzi curaj să încerci lucruri noi, să experimentezi, să evoluezi, fără să îți fie frică de eșec.

 

Ce sfaturi ai da cuiva care începe o carieră în domeniu?

Learn and adapt! Începe să citești despre diverse practici de testare, de dezvoltare a funcționalităților, despre importanța datelor și analiza lor. În final, începe să aplici ce ai citit. Nu o să fie perfect, poate nici măcar bine, dar așa o să vezi ce se potrivește produsului tău. În timp vei învăța foarte multe lucruri care vor putea fi aplicate și adaptate ușor pe diferite proiecte. Cred că în zona asta de dezvoltare de produs trebuie îmbrățișat mindsetul de experiential learning.