eMAG Techstage

Sorin Păun, Product Manager, Platforms & Technology Marketplace: „este locul unde pot influența lucrurile și îmi pot aduce aportul la ceva care contează”

Sorin s-a alăturat prima oară echipei noastre în 2016. Și-a continuat călătoria între 2018 și 2023 în alte organizații, dar s-a întors în 2023, convins că eMAG este locul potrivit pentru el. Apreciază viteza cu care se întâmplă lucrurile și mediul care te ajută să te dezvolți, care te încurajează să înveți din greșeli și să întrebi atunci când nu știi ceva. 

 

Care a fost parcursul tău profesional și cum ai ajuns în eMAG? 

Am ocupat diverse roluri în sfera optimizării proceselor până în 2016, când un prieten care lucra de mai mulți ani în eMAG și care vorbea frumos despre companie m-a recomandat pentru un rol de Business Analyst pentru aplicații interne în Commercial Platforms. Între 2018 și 2023 am activat în roluri de product la alte companii și am revenit în eMAG convins că este locul potrivit pentru mine. 

 

De ce ai ales eMAG? 

Credeam că este locul unde pot influența lucrurile și îmi pot aduce aportul la ceva care contează. Mi s-a confirmat asta și de aceea am revenit în eMAG în 2023, după 5 ani în care am ocupat roluri din zona de product în alte companii. 

 

Cum te-a schimbat experiența din eMAG? Ce ai învățat? Ce ai schimbat? 

Am învățat să fiu ambivalent. 😊 Să fiu vocea businessului care le explică developerilor de ce facem un feature și vocea dev-ilor care le explică oamenilor din business ce soluție s-a implementat pentru a rezolva nevoia lor într-un mod optim. 

 

Ce te-a făcut să rămâi atâta timp? 

Viteza cu care se întâmplă lucrurile. Mediul este foarte dinamic și este un growth mindset care te ajută să te dezvolți, te încurajează să înveți din greșeli și nu te descurajează să încerci. Aș adăuga și avantajul buclei de feedback extraordinar de scurtă, care îți permite să măsori impactul acțiunilor tale și ale echipei. 

 

Care consideri că este diferența dintre eMAG și alți angajatori? 

Prin prisma rolului de Product Manager, aș evidenția bucla scurtă de feedback și faptul că poți măsura impactul acțiunilor tale și ale echipei. 

Nu se blochează în luarea deciziilor, deoarece oamenii din diverse departamente și backgrounduri colaborează. Plus viteza foarte mare cu care se duc features în producție. 

 

De ce ești cel mai mândru când vine vorba de rolul tău? 

De faptul că am acces la imaginea completă, la nevoile businessului, ale cumpărătorilor, ale sellerilor și nevoia de a le implementa eficient și eficace.

 

Ce nu știu oamenii despre ce înseamnă să dezvolți tehnologie pentru unul dintre cei mai relevanți jucători de ecommerce din regiune? Care sunt provocările? 

Provocările sunt să accepți că numărul de inițiative și idei este peste capacitatea de implementare și că va trebui să filtrezi, eliminându-le pe cele care ar avea impact redus și apoi să le prioritizezi pe cele rămase. Vor fi dăți când va trebui să argumentezi oamenilor că ideea lor nu este bună.

 

Ce apreciezi cel mai mult la mediul de lucru din eMAG? 

Faptul că încurajează învățarea, de multe ori prin trial and error. Că este normal să întrebi despre lucrurile pe care nu le cunoști și că ți se va răspunde fără judecăți de valoare. Dinamismul cu care se întâmplă lucruri.

 

Ce sfaturi ai da cuiva care începe o carieră în domeniu? 

Să fie atenți la tot ce se întâmplă în jurul lor, răbdare, deoarece oricât ar încerca să grăbească lucrurile, este nevoie de un timp pentru a câștiga claritate și, mai ales, curiozitate – ea va fi cheia și combustibilul.