eMAG Techstage

Mihaela Niculae, Platform Manager, Digital Customer Engagement Web & Mobile: „Există acest mediu dinamic, care îți permite să ai un impact, să aduci o schimbare, să faci ceva care să conteze”

Mihaela este alături de noi din 2016, când a început un internship aici. I-au plăcut provocările cu care a venit rolul și mediul de lucru, spune ea, și nu a mai plecat. A continuat să crească, iar acum este Platform Manager. Nu a simțit niciodată că stagnează, iar fiecare produs și proiect la care a lucrat a ajutat-o să se dezvolte profesional.

 

Care a fost parcursul tău profesional și cum ai ajuns în eMAG?

Cariera mea a început chiar în eMAG. Abia terminasem anul întâi la facultatea de Cibernetică și Informatică Economică și îmi doream foarte tare un internship în domeniu. Am aplicat la internshipul oferit de eMAG în 2016. Mi-au plăcut provocările cu care a venit rolul, dar și mediul de lucru și nu am mai plecat. 😄

 

De ce ai ales eMAG?

Rolul pentru care am aplicat era la Web & Mobile Platforms și asta m-a atras cel mai mult. Aveam șansa să aflu ce se află în spatele celei mai mari platforme de ecommerce din România și chiar să iau parte la dezvoltarea ei.

 

Cum te-a schimbat experiența din eMAG? Ce ai învățat? Ce ai schimbat?

Am învățat că nu exista limite când vine vorba de tehnologie. Ne folosim de ea constant să creștem și să dezvoltăm produse care contează și fac diferența. Fiecare proiect și produs la care am lucrat a contribuit direct la creșterea mea profesională și m-au făcut să port mai multe pălării. Unele proiecte sunt despre organizare și coordonare perfectă, altele sunt creative și vizează experiența directă a userului cu produsul, iar în altele te simți arhitect, pentru că desenezi fluxuri și stabilești cum comunică aplicațiile între ele.

 

Ce te-a făcut să rămâi atâta timp?

Nu am simțit niciodată că stagnez din punct de vedere profesional. Am avut mereu parte de provocări noi, produse diferite și am fost încurajată să îmi pun ideile în aplicare.

Am simțit mereu că este loc de creștere și că sunt înconjurată de oameni cu care rezonez, de la care am de învățat și cu care simt că fac echipă în fiecare zi.

 

De ce ești cea mai mândră când vine vorba de rolul tău?

Produsele la care lucrez au impact direct în experiența clientului, sunt tangibile. Feedbackul îl iei imediat ce ajunge live un feature și este folosit de client. E plăcut să vezi cum o idee devine o schiță, apoi are o grafică și, în cele din urmă, devine un produs și ajunge să fie văzut și folosit de sute de mii de clienți.

Să poți să măsori succesul unui produs este cel mai bun mod de a ști că ceea ce faci contează.

 

Ce nu știu oamenii despre ce înseamnă să dezvolți tehnologie pentru unul dintre cei mai relevanți jucători de ecommerce din regiune? Care sunt provocările?

Din exterior nu cred că poți realiza cât de complex este întreg ecosistemul eMAG. Pe lângă platforma online, în spate sunt multe aplicații interconectate care fac lucrurile să se întâmple, de la produse, documentare, calendare și capacități de livrare, taxe de transport, aplicații care calculează volumetrii și aplicații de order management.

Totul are în spate o aplicație sau un micro serviciu dezvoltat in-house și asta cred eu că ne face să fim o adevărată organizație de tehnologie.

 

Ce apreciezi cel mai mult la mediul de lucru din eMAG?

Deși este o organizație mare, cu procese complexe în spate și multe departamente implicate, nu te lovești de proceduri și ierarhii pentru a putea schimba ceva și a te putea face auzit. Există acest mediu dinamic, care îți permite să ai un impact, să aduci o schimbare, să faci ceva care să conteze.

 

Ce sfaturi ai da cuiva care începe o carieră în domeniu?

În acest domeniu, depinzi mult de piață și de tehnologiile noi, care continuă să apară. Ai nevoie să rămâi curios, receptiv la schimbări și dornic de inovație. Este important să fii deschis la provocări și să nu îți fie frică să experimentezi.