Meet the teams

New Way of Working @eMAG

Suntem aproape 3.000 de colegi în eMAG care acum mai bine de un an am trecut brusc la lucratul de acasă, iar asta ne-a permis să învățăm foarte multe împreună și să ne dăm seama care este cel mai bun mod de lucru pe termen lung. 

În tot acest timp am desfășurat mai multe studii interne, cantitative și calitative, prin care am analizat în detaliu care sunt principalele beneficii percepute de colegi în ceea ce privește lucrul de acasă, care sunt provocările și ce poate fi îmbunătățit, dar și cum percep pe termen lung un mod de lucru permanent hibrid.    

Am vrut să înțelegem nivelul de conectare al colegilor cu echipa din care fac parte, percepția despre productivitatea lor individuală și eficiența colaborării cu colegi sau parteneri, în contextul lucrului de acasă. În urma lor au reieșit mai multe date:  

  • 96% au răspuns că în această perioadă în care au lucrat de acasă s-au simțit mai productivi.  
  • 78% dintre colegi au spus că s-au adaptat bine și foarte bine la munca exclusiv de acasă.  
  • Doar 37% dintre colegi au spus că se simt conectați cu echipa lor, de când lucrează de acasă.  
  • Când au fost întrebați cum își doresc să lucreze pe termen lung, cei mai mulți dintre ei, 97%, au spus că vor să îmbine munca de acasă cu cea de la birou. 

Suntem acum în punctul în care știm că un mod de lucru hibrid, adaptat în funcție de activitatea și de nevoile fiecărei echipe în parte, este varianta prin care putem să luăm ce e mai bun din ambele lumi: lucratul de la birou și lucratul de acasă. Așa că am decis că vom trece permanent la un mod de lucru hibrid, New Way of Working @eMAG. 

Noul mod de lucru le va permite celor peste 3.000 de colegi din sediul central, hub-urile IT și centrele de Customer Care să lucreze cum li se potrivește cel mai bine în funcție de tipul de activitate, într-un mod de lucru hibrid, de acasă și de la birou. 

Prin urmare, după ce va trece pandemia, colegii noștri vor decide, împreună cu managerul lor, cum vor să lucrezecâte zile vor lucra de acasă și câte de la birou. În funcție de specificul rolului său și de activitatea echipei sale, fiecare coleg va veni cel puțin 4 zile pe lună la birou, pentru că vrem ca sediile noastre să rămână un spațiu de conectare și colaborare cu colegii. 

În prezent, ținând cont de restricțiile existente, peste 99% dintre colegi lucrează în continuare de acasă și vor continua astfel până când condițiile vor permite trecerea în noul mod permanent de lucru hibrid. 

În același timp, vom păstra spațiile existente de birouri și vom investi peste 1,5 milioane de euro pentru a reamenaja sediul central într-un spațiu colaborativ și pentru a implementa noi tehnologii care să susțină modul de lucru hibrid. Principala funcționalitate a sediilor va fi aceea de a ne ajuta colegii să colaboreze mai bine, așa că numărul sălilor destinate întâlnirilor s-a dublat și vor fi dotate cu tehnologie de ultimă generație pentru a facilita întâlnirile mixte – online & offline – și cu un sistem de rezervare de la distanță a birourilor. Proiectul este realizat împreună cu o firmă de arhitectură, iar discuțiile au început imediat ce s-a conturat tot mai clar ideea că munca de la birou așa cum a fost până în martie 2020 se va schimba.