eMAG Techstage

Adrian Simion, Project Manager, Product – Conversion Optimisation: „În spate sunt o mulțime de platforme tehnice și aplicații care rulează sinergic”

Adrian s-a alăturat echipei noastre pentru că a văzut în eMAG un loc cu o dinamică crescută și diversitate în proiecte, lucru care, spune el, s-a și confirmat în timp. Apreciază cel mai mult pragmatismul și lejeritatea în discuțiile cu colegii și simte că a fost susținut pe tot acest parcurs, atât din punct de vedere profesional, cât și al dezvoltării personale.

 

Care a fost parcursul tău profesional și cum ai ajuns în eMAG?

Am pornit într-un domeniu total diferit, sisteme informaționale geografice, cu obiectivul de a ajunge profesor universitar. La un moment dat, mi-am dorit o schimbare și am aplicat ca Project Manager la un retailer mare din România. Ulterior, mi-am dat seama că îmi lipseau proiectele IT, iar eMAG mi-a oferit acel sweet spot între retail/comerț și proiecte IT.

 

De ce ai ales eMAG?

Am ales eMAG pentru că este un nume important în businessul românesc și mi-a oferit încrederea unei organizații care se dezvoltă. Totodată, am considerat că este un loc cu o dinamică crescută, care îmi va oferi diversitate în tipurile de proiecte, ceea ce s-a și confirmat în timp.

 

Cum te-a schimbat experiența din eMAG? Ce ai învățat? Ce ai schimbat?

În primul rând, am devenit mult mai confortabil în coordonarea proiectelor care implică un număr mare de oameni, o durată mare, cât și impact mare asupra organizației. Având parte de mai multe proiecte, am avut oportunitatea să testez metode diferite de comunicare, organizare și raportare. Sunt cu siguranță multe practici care s-au schimbat în toată perioada aceasta.

 

Ce te-a făcut să rămâi atâta timp?

Pe lângă faptul că îmi plac proiectele, iar majoritatea au impact vizibil și îmi oferă satisfacție, am fost și susținut pe tot acest parcurs, atât din punct de vedere profesional, cât și al dezvoltării personale.

 

De ce ești cel mai mândru când vine vorba de rolul tău?

Pentru că de cele mai multe ori am reușit să ajut alți colegi să se organizeze în cadrul proiectelor. Consider că cea mai mare satisfacție vine atunci când primești un feedback pozitiv din partea colegilor, când ți se mulțumește pentru ceva.

 

Ce nu știu oamenii despre ce înseamnă să dezvolți tehnologie pentru unul dintre cei mai relevanți jucători de e-commerce din regiune? Care sunt provocările?

Până să ajung să lucrez la eMAG nu credeam că este, literalmente, o armată de oameni care lucrează pentru „un site”. În spate sunt o mulțime de platforme tehnice și aplicații care rulează sinergic sub umbrela acestui magazin online pe care îl văd oamenii. Este o provocare să integrezi un proiect nou într-o mare de aplicații.

 

Ce apreciezi cel mai mult la mediul de lucru din eMAG? 

Apreciez cel mai tare pragmatismul și lejeritatea pe care le avem în discuții. Totodată, modul în care poți interacționa cu colegii, indiferent de nivelul de senioritate.

 

Ce sfaturi ai da cuiva care începe o carieră în domeniu?

În primul rând, să înțeleagă cu adevărat nevoia, scopul proiectului, să stabilească un plan de comunicare solid și organizat, să comunice deschis și transparent cu echipa de proiect și să citească frecvent despre diversele metodologii sau unelte folosite în project management.