eMAG Techstage

Cătălin Tuncu, Platform Manager, Digital Customer Engagement, Web&Mobile: „Îmi place că se pune un accent foarte mare pe învățare”

Cătălin este alături de noi din 2014 și, spune el, nu s-a plictisit niciodată pentru că la eMAG s-a simțit mereu ca într-un montagne russe, tot timpul în mișcare. Consideră că avem multe provocări, dar este foarte mândru de toate proiectele și funcționalitățile la care a lucrat și pe care le-a implementat și apreciază agilitatea și abilitatea de a ne schimba focusul.

 

Care a fost parcursul tău profesional și cum ai ajuns în eMAG?

Am venit în eMAG în 2014 pe unul dintre primele roluri de Category Manager, în departamentul Commercial. După un an, am avut șansa să mă pot alătura departamentului Web & Mobile și să mă pot implica în proiecte ce țin de dezvoltarea site-ului.

 

De ce ai ales eMAG?

A fost cumva o alegere firească, cred că orice persoană care își începuse cariera în online și-ar fi dorit să ajungă la unul dintre cei mai mari retaileri online din România. 

 

Cum te-a schimbat experiența din eMAG? Ce ai învățat? Ce ai schimbat?

Am învățat extrem de multe lucruri în eMAG, dar mă voi limita la două.

Am învățat cum să traduci o nevoie de business într-un feature pe care să-l testezi, să-l analizezi și să-l validezi. Adică acea cale prin care transformi nevoia în oportunitate și apoi în succes.

Și pentru că vorbim de oportunitate, am mai învățat că problemele sunt, de fapt, provocări și „oportunități”, care cu siguranță pot fi rezolvate dacă reușești să identifici corect sursa/nevoia și dacă reușești să faci zoom out, astfel încât să așezi totul într-un context.

 

Ce te-a făcut să rămâi atâta timp?

Un deceniu în eMAG ar putea părea static și plictisitor. Pare că le-ai văzut pe toate, nu? Ei bine… din contră. În eMAG mă simt ca într-un montagne russe, tot timpul în mișcare, niciodată nu știi ce urmează. Suntem extrem de dinamici, schimbăm focusul rapid. Am avut ocazia să lucrez pe o mulțime de proiecte, care m-au scos din zona de confort. Am dezvoltat cel puțin un proiect major nou în fiecare an.

 

Care consideri că este diferența dintre eMAG și alți angajatori?

Îmi place că se pune un accent foarte mare pe învățare, avem acces la o mulțime de cursuri care ne ajută să îmbunătățim procesele în viața de zi cu zi. Apoi, mi se pare foarte important că ți se dă șansa să crești profesional dacă îți dorești cu adevărat acest lucru. Avem colegi care au început la Platforms Support și acum gestionează proiecte strategice ale eMAG.

 

De ce ești cel mai mândru când vine vorba de rolul tău?

Cu siguranță sunt atașat emoțional de o mulțime de zone din site și de features pe care le-am implementat și îmbunătățit de-a lungul anilor. Dar dacă ar fi să enumăr câteva realizari, primul lucru care îmi vine în minte este redesign-ul paginii de produs, primul meu proiect mare din eMAG, și pot spune că sunt unul dintre puținii care știu majoritatea use case-urilor din pagină. 

O altă realizare este microsite-ul de Black Friday, cu care am o relație de tip love-hate, dar care, dincolo de volumul de muncă imens, aduce o satisfacție foarte mare. 

Și pot să mai spun că sunt foarte mândru când văd pe alte site-uri elemente pe care noi le-am implementat primii. 😊 

 

Ce nu știu oamenii despre ce înseamnă să dezvolți tehnologie pentru unul dintre cei mai relevanți jucători de e-commerce din regiune? Care sunt provocările? 

Cred ca întrebarea corecta este: „Câte provocări sunt?”. Avem foarte multe provocări, trăim constant cu acea presiune (și mândrie, pentru că tot vorbeam mai devreme) de a fi întotdeauna pe primul loc, așa că nu prea avem timp de pauze. Poate fi ușor să ajungi în vârf, dar adevăratul challenge este să te și menții acolo. Se termină Black Friday cu bine? Excelent, de a doua zi ne gândim la următoarea provocare. Nu prea ne luăm „vacanță” de la provocări. 

 

Ce apreciezi cel mai mult la mediul de lucru din eMAG?

Agilitatea și abilitatea de a ne schimba focusul. Dacă un feature/proiect care ni se părea genial nu performează, nu îl îmbunătățim la nesfârșit. Ne oprim și ne îndreptăm atenția către următoarea „oportunitate”.

 

Ce sfaturi ai da cuiva care începe o carieră în domeniu?

Aici aș începe cu un vers din hip hop-ul românesc clasic: „Cu puțin noroc și cu multă dibăcie, ajungi să pui și tu mâna pe-o felie” (Da Hood Justice – Numa una). Traducerea ar fi următoarea: nu așteptați jobul perfect. Încercați să vă dați seama ce vă doriți să faceți. Începeți cu o funcție entry-level în online, dați tot ce puteți, învățați pentru „your dream job” (sunt foarte multe resurse online gratuite pe orice topic de online). Apoi, ușor, ușor, veți începe să creșteți. Nici nu o să vă dați seama când veți ajunge să faceți exact ce vă doriți.

Dar e important să existe hotărâre.