eMAG Techstage

Alexandru Gherasim, Team Leader, Digital Customer Engagement BI&ERP: „am găsit un mediu în care mă pot forma profesional și unde am avut constant oportunități de a evolua”

Alexandru face parte din echipa noastră din 2016, când s-a alăturat pe o poziție în departamentul Customer Care. A trecut prin diverse roluri, iar, după ce a urmat un curs intern de SQL, a devenit Business Analyst și, ulterior, Data Engineer. Acum este Team Leader în departamentul de BI și a rămas pentru că, spune el, aici a găsit un mediu prietenos, în care poate să crească constant.

 

Care a fost parcursul tău profesional și cum ai ajuns în eMAG?

M-am alăturat echipei eMAG în noiembrie 2016, cu o săptămână înainte de Black Friday, în poziția de Agent Call Center. Ulterior, am evoluat în cadrul echipei de Customer Care și am trecut prin diverse roluri, precum Agent Senior Call Center, Junior Workforce Assistant și Workforce Management Specialist. În septembrie 2021, după ce am urmat un curs intern de SQL, am preluat funcția de Business Analyst. După aproape un an, am trecut pe o poziție de Data Engineer, iar astăzi sunt Team Lead în departamentul de Business Intelligence.

 

De ce ai ales eMAG?

Am ales eMAG datorită faptului că, încă de la interviu, am observat deschiderea pentru un program flexibil, ceea ce era foarte important pentru mine în calitate de student pe atunci. Privind retrospectiv, la cei aproape 8 ani care au trecut, mă bucur de alegerea pe care am făcut-o.

 

Cum te-a schimbat experiența din eMAG? Ce ai învățat? Ce ai schimbat?

Pot spune că la eMAG am învățat tot ce știu astăzi. Fiecare rol pe care l-am avut a fost o provocare complet nouă pentru mine. Deși eram lipsit de experiență în domeniul respectiv, aveam o dorință uriașă de a învăța și de a progresa în mod constant.

Ce s-a schimbat? Întreaga mea viață 😊. Ca profesie, sunt medic veterinar, însă, în prezent lucrez într-un departament de tehnologie al unuia dintre cei mai importanți jucători de e-commerce din regiune.

 

Ce te-a făcut să rămâi atâta timp?

Am rămas în eMAG pentru că am găsit un mediu în care mă pot forma profesional și unde am avut constant oportunități de a evolua. Totodată, aici am găsit colegi profesioniști de la care am putut învăța și care m-au încurajat mereu să îmi depășesc limitele.

 

Care consideri că este diferența dintre eMAG și alți angajatori?

Nu pot face o comparație obiectivă, având în vedere că joburile mele au fost aproape doar în eMAG, dar aș puncta aici faptul că suntem o organizație care pune accent pe tehnologie și inovație, iar asta se vede în serviciile puse la dispoziție clienților noștri.

 

De ce ești cel mai mândru când vine vorba de rolul tău?

Sunt mândru că din rolul actual pot împărtăși cunoștințele acumulate în anii petrecuți în eMAG și că fluxurile pe care echipa mea le dezvoltă au un impact direct asupra clienților noștri. Un alt lucru de care sunt mândru este că în urmă cu câteva luni am acceptat provocarea de a susține traininguri interne pentru colegii mei.

 

Ce nu știu oamenii despre ce înseamnă să dezvolți tehnologie pentru unul dintre cei mai relevanți jucători de e-commerce din regiune? Care sunt provocările?

Procesăm zilnic volume mari de date, iar asta vine la pachet cu provocări și limitări impuse de aplicațiile cu care interacționăm. În același timp, trebuie să facem asta rapid și fără să impactăm businessul.

 

Ce apreciezi cel mai mult la mediul de lucru din eMAG?

Apreciez că mediul de lucru din eMAG este unul prietenos, unde am putut să leg prietenii dincolo de sfera profesională. De asemenea, sunt recunoscător că organizația este deschisă către tehnologiile noi din piață și că ne oferă șansa de a învăța și avansa în mod continuu. Mai mult, apreciez că ne putem pune în practică ideile și că putem lua decizii singuri.

 

Ce sfaturi ai da cuiva care începe o carieră în domeniu?

Să fie dornic să învețe și să fie deschis către tot ceea ce este nou. Să fie ambițios, atât pentru a se autodepăși, cât și pentru a-i depăși pe cei cu care interacționează, dar într-un mod fairplay.