eMAG Techstage

Florin Laurențiu Codreanu, Technical Team Leader, Platforms & Technology Marketplace: „aici m-am format cu adevărat atât din punct de vedere tehnic, cât și al abilităților soft”

Florin Laurențiu Codreanu, Technical Team Leader, Platforms & Technology Marketplace, este alături de noi din 2014, de pe „băncile facultății”, cum spune el, și a rămas datorită colegilor. Consideră că aici s-a format cu adevărat și din punct de vedere tehnic, cât și al abilităților soft.

 

Care a fost parcursul tău profesional și cum ai ajuns în eMAG?

Am ajuns în eMAG de pe „băncile facultății” prin programul de internship. La vremea aceea era prima ediție – un mic experiment și pentru interni și pentru mentori – și am început ușor-ușor să cresc din Junior în Senior Dev, până la rolul actual de Technical Team Leader.

 

De ce ai ales eMAG?

Am ales eMAG pe de o parte pentru că voiam să încerc cât mai multe lucruri noi și pe alta din curiozitate să aflu cum se face magia din spatele Black Friday-ului.

 

Cum te-a schimbat experiența din eMAG? Ce ai învățat? Ce ai schimbat?

Fiind primul job real, aici m-am format cu adevărat atât din punct de vedere tehnic, cât și al abilităților soft. De la cursuri/workshopuri de clean code, arhitectură etc., până la SCRUM și people management, pentru toate am găsit sprijin și un learning path în cadrul eMAG.

 

Ce te-a făcut să rămâi atâta timp?

În primul rând oamenii – poate sună ca un clișeu, dar atât echipa curentă, cât și foștii colegi m-au determinat să rămân în eMAG atâția ani. Al doilea factor este și a fost mediul de lucru care îmi oferă provocări constante.

 

Care consideri că este diferența dintre eMAG și alți angajatori?

Din experiența mea, cea mai mare diferență este scala la care se întâmplă lucrurile, de la proiecte și fluxuri, la ritmul cu care creștem, dar și impactul pe care îl ai. Lucrezi la un produs care știi că o să fie folosit de oamenii din jurul tău.

 

De ce ești cel mai mândru când vine vorba de rolul tău?

De-a lungul anilor am schimbat rolul destul de mult, dar din poziția actuală de Team Leader sunt mândru de ajutorul pe care îl ofer oamenilor din echipă să-și atingă potențialul atât din punct de vedere tehnic, cât și ca oameni.

 

Ce nu știu oamenii despre ce înseamnă să dezvolți tehnologie pentru unul dintre cei mai relevanți jucători de ecommerce din regiune? Care sunt provocările?

După atâta timp încă nu e vizibil din exterior de cât de mulți oameni e nevoie să ții în picioare un business de nivelul eMAG. De câți oameni ai nevoie să vinzi niște produse? Sute de oameni doar în departamentul tehnic și peste 200 de aplicații. O dată cu creșterea businessului, bineînțeles, cresc și provocările, cea mai mare fiind ziua de Black Friday, un eveniment pe care îl susținem cu un număr din ce în ce mai mare de clienți/oferte/comenzi/selleri.

 

Ce apreciezi cel mai mult la mediul de lucru din eMAG?

Flexibilitatea. Nicio idee nu este prea îndrăzneață, ai mereu oportunitatea și susținerea să încerci ceva nou dacă îți propui. Și libertatea pe care o ai în cadrul organizației. Accentul se pune pe rezultatul final, tu alegi cum ajungi acolo.

 

Ce sfaturi ai da cuiva care începe o carieră în domeniu?

Încearcă cât mai multe: proiecte, tehnologii, echipe. E greu să știi din prima ce îți place sau ce ți se potrivește cel mai bine. Experimentează cât mai mult, mai ales la început.